BOCORAN KUNCI JAWABAN Soal PAT Bahasa Sunda Kelas 8 SMP MTs Semester 2 Tahun Ajaran 2022 K13

19 Mei 2022, 05:43 WIB
BOCORAN KUNCI JAWABAN Soal PAT Bahasa Sunda Kelas 8 SMP MTs Semester 2 Tahun Ajaran 2022 K13 /Pexels.com /Kindel Media

MANTRA SUKABUMI - Berikut ini bocoran kunci jawaban dari soal PAT Bahasa Sunda kelas 8 SMP MTs semester 2 Tahun Ajaran 2022 K13.

Prediksi saol PAT Bahasa Sunda kelas 8 SMP MTs semester 2, didalam artikel ini sudah dilengkapi dengan kunci jawaban terbaru tahun ajaran 2022.

Bocoran kunci jawaban soal PAT Bahasa Sunda kelas 8 SMP MTs semester 2 ini berbentuk soal pilihan ganda yang bisa dengan lengkap Anda ketahui.

Baca Juga: 5 Soal PAT Matematika Lengkap Pembahasan Kelas 8 SMP MTS, Kunci Jawaban Terkini Semester 2 TA 2021-2022

Dilansir mantrasukabumi.com dari buku.kemendikbud.go.id pada Kamis, 19 Mei 2022, berikut bocoran kunci jawaban soal PAT Bahasa Sunda kelas 8 SMP MTs semester 2 TA 2022 K13.

Pilihlah jawaban yang tepat dibawah ini!

1. Alam nu ngémploh héjo, pinarengan ngarangrangan dimamana”
Jumlah éngang jeung guru lagu dina sempalan kawih diluhur, nya éta ....
A. 19 i B. 19 a
C. 20 i D. 20 a

2. Mangsa kiwari upacara samodél labuh saji geus samistina ....
A. Dipupusti ku sakumna masarakat
lantaran titinggal karuhun
B. Dilastarikeun lantaran geus teu lumrah
jeung kahirupan mangsa kiwari
C. Dipiara tur dihadé-hadé lantaran loba
kénéh nu mikaresep
D. Dilaksanakeun luyu jeung kamekaran
masarakat mangsa kiwari

3. Nu kaasup pupuh sekar ageung, nya eta ..
A. Durma, gambuh, gurisa, kinanti
B. Balakbak, durma, gambuh, gurisa
C. Sinom, asmarandana, kinanti
dangdanggula
D. Balakbak, dangdanggula, sinom, durma

4. Poé Ahad harita teh. Tabuh 7.30, kuring katut anggota PMR lianna geus karumpul di buruan sakola. Kuring saparakanca téh rék ngayakeun haiking ka Gunung Walat.
Kumpul di buruan sakola téh teu lila, ngan saukur ngaregepkeun rupaning pituduh nu kudu dilaksanakeun ti Pembina PMR.
Satuluyna mah bring baé rombongan téh ka tempat mobil nu ti tatadi geus disadiakeun. Paramurid mani cut-cat naraék kana mobil, paboro-boro kawas nu sieun teu kabagéan. Para pembinana mah cuh-cih ngatur paramurid nu siliséréd
Sempalan laporan di luhur téh kaasup kana bagian ....
A. Eusi B. Bubuka
C. Panutup D. Lampiran

5. Rama mah ti kapungkur ogé parantos ...
A. Maot
B. Paéh
C. Ngantunkeun
D. Tilar dunya

6. Ilaharna kawih sok dijieun ku juru sanggi jeung juru rumpaka.
Jalma nu sok nyiptakeun mélodi lagu atawa notasi lagu, disebutna ....
A. Juru rumpaka B. Juru kawih
C. Juru sanggi D. Juru lagu

7. Anu teu kudu diperhatikeun waktu ngajéjéran acara (nga-MC), nyaéta…
A. Kudu ngagunakeun basa Inggris
B. Terampil nyusun runtuyan acara
C. Bisa ngaluyukeun acara jeung situasi
kondisi
D. Ngaluyukeun diri jeung kamampuh sarta kabiasaan nu ngahadiran acara

8. Dina nulis warta atawa rék ngawawancara kudu nyumponan hiji rumusan 5 W+ 1H.
Pananya pikeun ngawawancara patani nu mérénah, nya éta ...
A. Iraha diadégkeunana ieu bangunan?
B. Resép teu diajar disakola téh?
C. Dimana badé kerja bakti téh?
D. Pupuk naon nu dianggo, pa?

9. UPACARA LABUH SAJI
Upacara adat nu tumuwuh tur mekar di lingkungan masarakat anu tangtu ngagambarkeun yén paripolah masarakatna masih kénéh nyekel tradisi warisan karuhun. Salah sahijina nya éta upacara labuh saji anu sok dilaksanakeun ku masarakat Palabuanratu.

Ieu upacara téh mangrupa wangun sukuran parapamayang (nelayan) ka Sang Hyang Widi nu salawasna nangtayungan tur ngaraharjakeun masarakat. Upacara labuh saji ayeuna mah geus mangrupa tradisi anu dilaksanakeun ku masarakat anu aya di wewengkon Palabuhanratu. Dilaksanakeunana unggal tanggal 6 April. Malah, tanggal ieu téh
geus kawentar jadi hari nelayan sa-Indonésia.

Numutkeun carita anu dicaritakeun deui, upacara labuh saji geus lumangsung ti jaman kakawasaan dicepeng ku Nyai Ratu Mayang Sagara. Ieu upacara téh mangrupa babakti ka Sang Hyang Batara Tunggal jeung ka gaib nu ngawasa lautan nu katelahna Sang Hyang Guriang
Sagara. Tah, ku lantaran kitu, numutkeun kapercayaan alam harita, upacara labuh saji téh lain keur ka Nyi Roro Kidul.

Tradisi upacara labuh saji di Palabuanratu harita, méméhna kudu nyiapkeun kidang sajodo. Kidang éta téh sok disebut papasangan kidang, sabab aya jalu jeung aya bikang. Kidang atawa uncalna téh kudu nu pelén jeung nu danten. Ari ngalana kudu ti sampalan alas tangtu. Ieu daérah téh kaasup ka wewengkon gunung Jayanti, kaléreun Panglabuanratu. Kidang atawa uncal téh tangtu waé ditéwak hirup-hirup, diasupkeun kana garogol. tuluy diarak di tukangeun imah puun. Harita mah nu jadi puunna Nyai Ratu Mayang Sagara. Isukna, éta uncal téh bakal dijadikeun sasajén dina upacara labuh saji

Tujuan diayakeunana kagiatan upacara labuh saji nya éta .....
A. Pikeun ngaraharjakeun masarakat
pamayang (nelayan)
B. mangrupa babakti ka Nyi Roro Kidul nu
ngawasa lautan
C. Mangrupa tradisi anu dilaksanakeun ku
masarakat Palabuanratu
D. Wangun sukuran parapamayang (nelayan)
ka Sang Hyang Widi

Baca Juga: 20 Pembahasan Kunci Jawaban Soal UAS PAS PKn Kelas 7 SMP MTs Semester 2 Terbaru TA 2022

10. Basisir Cicaladi
Di basisir laut kidul
pernahna di Cicaladi
alamna éndah tur waas
lambakna patingsiriwik
siliudag jeung baturna
matak narik kana ati
Mun nyawang ka tengah laut
nyidikkeun lambak jaladri
caina liuh teu motah
lambakna teu matak risi
malah lir nu ngagupayan
ngajak ocon nu pelesir

Guru lagu jeung guru wilangan pupuh nu digunakeun dina guguritan di luhur nya éta .....
A.  8-u, 8-a, 8-a, 8-i, 8-a, 8-i
B. 8-u, 8-i, 8-a, 8-i, 8-a, 8-i
C. 8-u, 8-u, 8-a, 8-a, 8-a, 8-u
D. 8-a, 8-a, 8-a, 8-a, 8-a, 8-a

11. Sisindiran ieu di handap anu kaasup kana paparikan nya
A. Kudu getol neukteuk kuku
Ngarah pinter lamun dangdan
Kudu getol maca buku
Ngarah pinter jiga Dadan
B. Ngawuluku ngawalajar
Kudu dibaladah heula
Dina waktu rék diajar
Hayu ngarado’a heula
C. Ulah ngala cocongoan
Bisi ruksak tangkal manggu
Ulah waka bobogohan
Bisi sakola kaganggu
D. Sanaos ka haur geulis
Andi mah resep ka Cina
Sanaos Neng Nunur geulis
Andi mah resep ka Rina

12. Nu kaasup pupuh sekar ageung, nya eta ..
A. Balakbak, dangdanggula, sinom, durma
B. Durma, gambuh, gurisa, kinanti
C. Sinom, asmarandana, kinanti
dangdanggula
D. Balakbak, durma, gambuh, gurisa

13. Usum bungbuahan dimana-mana, disebutna ..
A. Usum tigerat B. Usum ajra
C. Usum panen D. Usum nguyang

14. “Iraha Pa pepen teh bade ...?
A. Mios B. Sumping
C. Indit D. Datang

15. Teu weleh – ka sasaha – eutik – amis budi –
1 2 3 4
mah - ramah
5 6
Runtuyan kecap nu bener, nya eta ...
A. 3,4,2,1,6,5 B. 3,4,2,5,1,6
C. 3,5,4,2,1,6 D. 3,6,5,1,2,4

16. Poé Ahad harita teh. Tabuh 7.30, kuring katut anggota PMR lianna geus karumpul di buruan sakola. Kuring saparakanca téh rék ngayakeun haiking ka Gunung Walat. Kumpul di buruan sakola téh teu lila, ngan saukur ngaregepkeun rupaning pituduh nu kudu dilaksanakeun ti Pembina PMR. Satuluyna mah bring baé rombongan téh ka tempat mobil nu ti tatadi geus disadiakeun. Paramurid mani cut-cat naraék kana mobil, paboro-boro kawas nu sieun teu kabagéan. Para pembinana mah cuh-cih ngatur paramurid nu siliséréd
Ditilik tina wandana wacana di luhur téh kagolongkeun kana warna ....
A. Laporan panalungtikan
B. Laporan kagiatan
C. Laporan kaayaan
D. Laporan perjalanan

17. Gambaran nu karasa, katingali/kareungeu, sok sanajan ukur dina wangwangan (ngira-
ngira). Disebutna ...
A. Nada B. Rasa
C. Simbol D. Imajinasi

18. Paparikan kaasup kana wangun sisindiran anu sorana padeukeut sarta murwakanti dina
tungtung kecap atawa padalisan (baris). Dina paparikan tiap pada (gundug) diwangun ku ...
A. 3 padalisan B. 4 padalisan
C. 5 padalisan D. 6 padalisan

19. UPACARA LABUH SAJI
Upacara adat nu tumuwuh tur mekar di lingkungan masarakat anu tangtu ngagambarkeun yén paripolah masarakatna masih kénéh nyekel tradisi warisan karuhun. Salah sahijina nya éta upacara labuh saji anu sok dilaksanakeun ku masarakat Palabuanratu. Ieu upacara téh mangrupa wangun sukuran parapamayang (nelayan) ka Sang Hyang Widi nu salawasna nangtayungan tur ngaraharjakeun masarakat.

Upacara labuh saji ayeuna mah geus mangrupa tradisi anu dilaksanakeun ku masarakat anu aya di wewengkon Palabuhanratu. Dilaksanakeunana unggal tanggal 6 April. Malah, tanggal ieu téh geus kawentar jadi hari nelayan sa-Indonésia.

Numutkeun carita anu dicaritakeun deui, upacara labuh saji geus lumangsung ti jaman
kakawasaan dicepeng ku Nyai Ratu Mayang Sagara. Ieu upacara téh mangrupa babakti ka Sang Hyang Batara Tunggal jeung ka gaib nu ngawasa lautan nu katelahna Sang Hyang Guriang Sagara. Tah, ku lantaran kitu, numutkeun kapercayaan alam harita, upacara labuh saji téh lain keur ka Nyi Roro Kidul. Tradisi upacara labuh saji di Palabuanratu harita, méméhna kudu nyiapkeun kidang sajodo. Kidang éta téh sok disebut papasangan kidang, sabab aya jalu jeung aya bikang. Kidang atawa uncalna téh kudu nu pelén jeung nu danten. Ari ngalana kudu ti sampalan alas tangtu. Ieu daérah téh kaasup ka wewengkon gunung Jayanti, kaléreun Panglabuanratu. Kidang atawa uncal téh tangtu waé ditéwak hirup-hirup, diasupkeun kana garogol. tuluy diarak di tukangeun imah puun. Harita mah nu jadi puunna Nyai Ratu Mayang Sagara. Isukna, éta uncal téh bakal dijadikeun sasajén dina upacara labuh saji.

Kagiatan upacara labuh saji geus lumangsung ti jaman kakawasaan dicepeng ku
A. Nyai Putri Gandrung Arum
B. Nyai Putri Kadita
C. Nyai Putri Mayang Sagara
D. Nyai Putri Purnamasari

Baca Juga: Kisi-kisi Soal UAS PAS PAT Pelajaran Matematika Kelas 7 SMP MTs Semester 2, Full Kunci Jawaban 2022

20. “Jadi ieu teh rék garelut?” ceuk Hamid.
“Teu jadi kunaon?” témbalna patinggorowok.
“Ké heula, déwék duaan ménta témpo,” ceuk Hamid deui. “Yeuh déwék ngajak jago Cikonéng, si Umar. Saha anu teu wawuh ka si Umar, lain? Manéhna sok dijieun tanggelan ku urang dieu. Saha anu teu gimir ku si Umar. Mun perelu, déwék duaan rék ijén. Déwék ngawakilan budak Kaum, Umar ngawakilan urang Cikonéng. Sanggup silaing, Umar?”
“Sanggup wéh ari puguh pasalna mah,” témbal Umar bari nangtung ajeg.
......................................................
Watek Umar anu kagambar dina sempalan carpon di luhur nya éta .....
A. Sologoto B. Ati-ati
C. Borangan D. Taya kawani

21. Komputer bisa dijingjing,
top waé ari hayang mah.
Wangsal tina wangun sisindiran di luhur nya éta
A. Laptop B. Hapé
C. Notebook D. Internét

22. Rorompok P Dida palih wetan, sedengkeun
1 2
bumi Pa Jajang mah palih kulon
3 4
Nu luyu jeung tatakrama basa Sunda, nya eta nomer...
A. 1 B. 2
C. 4 D. 3

23. Basisir Cicaladi
Di basisir laut kidul
pernahna di Cicaladi
alamna éndah tur waas
lambakna patingsiriwik
siliudag jeung baturna
matak narik kana ati
Mun nyawang ka tengah laut
nyidikkeun lambak jaladri
caina liuh teu motah
lambakna teu matak risi
malah lir nu ngagupayan
ngajak ocon nu pelesir
Eusi guguritan di luhur ngagambarkeun .....
A. Tagiwur B. Marudah
C. Melang D. Tengtrem

24. Pikeun barudak mah bulan puasa mangsa katukang téh ngadatangkeun kabagjaan nu tan wates wangen. Anu jadi alesanana, sakola peré. Kitu deui ngaji, sarua peré. Anu biasana ti mimiti Asar nepi ka Subuh idek liher di masjid, salila bulan puasa mah euweuh kagiatan, iwal ti solat berjamaah, tarawéh, jeung tadarus. Pasosoré anu biasana ngabring ka masjid, salila bulan puasa mah diganti ku kagiatan ngabuburit. Loba pisan kamonésan anu dipilampah salila ngabuburit téh, di antarana ucing-ucingan, galah, pocés, ngadu panggal, susumputan, jeung hahayaman.

Ieu kagiatan téh eureun
lamun layung ti belah kulon mimiti némbongan. Hartina, marebot anu aya di masjid jami dina waktu anu moal lila deui baris méré tangara ku cara nakol kohkol. Éta tangara téh méré iber ka sakumna nu puasa sangkan geuwat baruka.
Salila bulan puasa, pasosoré umumna barudak ....
A. Idek liheur di masjid B. Ngabuburit
C. Ngabring ka masjid D. Tadarus di masjid

25. Kang Puloh .... pare ti sawah
A. Tanggeuy B. Nanggung
C. Ngelek D. Nogencang

26. Nu kaasup pupuh sekar alit, nya eta ..
A. Sinom,asmarandana,kinanti,
dangdanggula
B. Durma, gambuh, gurisa, kinanti
C. Balakbak, durma, gambuh, gurisa
D. Balakbak, dangdanggula, sinom, durma

27. Mawa ku rancatan, tapi ngan sabeulah, disebut
A. Tanggeuy B. Ngagotong
C. Panggul D. Nogencang

28. Basisir Cicaladi
Di basisir laut kidul
pernahna di Cicaladi
alamna éndah tur waas
lambakna patingsiriwik
siliudag jeung baturna
matak narik kana ati
Mun nyawang ka tengah laut
nyidikkeun lambak jaladri
caina liuh teu motah
lambakna teu matak risi
malah lir nu ngagupayan
ngajak ocon nu peles
Guguritan di luhur ngagaunakeun patokan pupuh .....
A. Kinanti B. Maskumambang
C. Asmarandana D. Sinom

29. Pikeun barudak mah bulan puasa mangsa katukang téh ngadatangkeun kabagjaan nu tan wates wangen. Anu jadi alesanana, sakola peré. Kitu deui ngaji, sarua peré. Anu biasana ti mimiti Asar nepi ka Subuh idek liher di masjid, salila bulan puasa mah euweuh kagiatan, iwal ti solat berjamaah, tarawéh, jeung tadarus. Pasosoré anu biasana ngabring ka masjid, salila bulan puasa mah diganti ku kagiatan ngabuburit. Loba pisan kamonésan anu dipilampah salila ngabuburit téh, di antarana ucing-ucingan, galah, pocés, ngadu panggal, susumputan, jeung hahayaman. Ieu kagiatan téh eureun lamun layung ti belah kulon mimiti némbongan. Hartina, marebot anu aya di masjid jami dina
waktu anu moal lila deui baris méré tangara ku cara nakol kohkol. Éta tangara téh méré iber ka sakumna nu puasa sangkan geuwat baruka.
..............................
Bulan puasa téh pikeun barudak mah ngadatangkeun kabagjaan anu tan wates wangen.
Ieu hal téh dibalukarkeun .....
A. Salila bulan puasa aya kagiatan tarawéh
B. Salila bulan puasa bisa tadarusan
C. Salila bulan puasa bisa ngadulag saban
wanci
D. Salila bulan puasa kagiatan sakola peré

Baca Juga: Ini 10 Kunci Jawaban dan Soal UAS PAS PAT Bahasa Indonesia Kelas 7 SMP MTs Semester 2, Simak Disini

30. Cara nulis titimangsa surat pribadi nu bener nya éta….
A. Sukabumi, 12 April 2014
B. Sukabumi . 12 April 2014
C. Sukabumi, 12 April 2014
D. Sukabumi, 12 April 2014

31. UPACARA LABUH SAJI
Upacara adat nu tumuwuh tur mekar di lingkungan masarakat anu tangtu ngagambarkeun yén paripolah masarakatna masih kénéh nyekel tradisi warisan karuhun. Salah sahijina nya éta upacara labuh saji anu sok dilaksanakeun ku masarakat Palabuanratu. Ieu upacara téh mangrupa wangun sukuran parapamayang (nelayan) ka Sang Hyang Widi nu salawasna nangtayungan tur ngaraharjakeun masarakat.

Upacara labuh saji ayeuna mah geus mangrupa tradisi anu dilaksanakeun ku masarakat anu aya di wewengkon Palabuhanratu. Dilaksanakeunana unggal tanggal 6 April. Malah, tanggal ieu téh geus kawentar jadi hari nelayan sa-Indonésia.
Numutkeun carita anu dicaritakeun deui, upacara labuh saji geus lumangsung ti jaman
kakawasaan dicepeng ku Nyai Ratu Mayang Sagara. Ieu upacara téh mangrupa babakti ka Sang Hyang Batara Tunggal jeung ka gaib nu ngawasa lautan nu katelahna Sang Hyang Guriang Sagara. Tah, ku lantaran kitu, numutkeun kapercayaan alam harita, upacara labuh saji téh lain keur ka Nyi Roro Kidul. Tradisi upacara labuh saji di Palabuanratu harita, méméhna kudu nyiapkeun kidang sajodo. Kidang éta téh sok disebut papasangan kidang, sabab aya jalu jeung aya bikang. Kidang atawa uncalna téh kudu nu pelén jeung nu danten. Ari ngalana kudu ti sampalan alas tangtu. Ieu daérah
téh kaasup ka wewengkon gunung Jayanti, kaléreun Panglabuanratu. Kidang atawa uncal téh tangtu waé ditéwak hirup-hirup, diasupkeun kana garogol. tuluy diarak di
tukangeun imah puun. Harita mah nu jadi puunna Nyai Ratu Mayang Sagara. Isukna, éta uncal téh bakal dijadikeun sasajén dina upacara labuh saji
Upacara labuh saji biasana dilaksanakeun di wewengkon ......
A. Ujunggenténg B. Palabuanratu
C. Cisolok D. Cibangban

32. Rumpaka kawih ngandung unsur-unsur puisi, bohunsur lahiriah (Ékstrinsik) boh unsur
batiniah (Intrinsik). Unsur lahiriah ngawengku ...
A. Musikalisasi/wirahma – nada – rasa
B. Imajinasi – simbol/lambang – wirahma
C. Imajinasi - simbol/lambang - nada
D. Tema – rasa – amanat

33. Nu kaasup pupuh sekar alit, nya eta ..
A. Balakbak, dangdanggula, sinom, durma
B. Durma, gambuh, gurisa, kinanti
C. Sinom,asmarandana,kinanti,
dangdanggula
D. Balakbak, durma, gambuh, gurisa

34. Kidang atawa uncalna téh kudu nu pelén jeung nu danten. Dina éta ungkara disabit-sabit kecap danten. Kecap danten dina éta ungkara ngandung
harti ....
A. Sesebutan ka sato bikang anu teu daék
waé anakan
B. Sesebutan ka sato jalu anu geus
meujeuhna dipeuncit
C. Sesebutan ka sato bikang anu can anakan
D. Sesebutan ka sato jalu anu geus mangkat
begér

35. Anu mangrupa ciri-ciri sisindiran dituduhkeun ku nomer ...
1. Diwangun ku opat jajar
2. Unggal jajaranana diwangun ku dalapan engang
3. jajaran kahiji jeung katilu mangrupa cangkang
4. jajaran kadua jeung kaopat mangrupa cangkang
5. engang panungtung jajaran kahiji kudu murwakanti jeung engang panungtungjajaran katilu
A. 1, 4, jeung 5 B. 2, 3, jeung 4
C. 1, 2, jeung 3 D. 1, 2, jeung 5

KUNCI JAWABAN

1. d
2. d
3. c
4. b
5. a
6. d
7. b
8. d
9. b

10. b
11. d
12. d
13. a
14. d
15. c
16. a
17. d
18. c
19. a
20. b

21. d
22. c
23. d
24. b
25. b
26. b
27. a
28. b
29. d
30. a

31. c
32. b
33. d
34. d
35. c

Disclaimer :

1. Soal Ujian Kenaikan Kelas (UKK), PAS, PAT dibuat oleh tenaga pendidik ahli di bidangnya Nani Supartini S.Pd Lulusan Universitas Pendidikan Indonesia (UPI)

2. Soal Ujian Kenaikan Kelas (UKK), PAS, PAT dibuat sesuai panduan buku Kurikulum 2013 Revisi 2018.

3. Kunci jawaban tidak 100% benar dan soal Ujian Kenaikan Kelas (UKK), PAS, PAT tidak sama dengan soal yang aslinya.***

Editor: Ina Herlina

Sumber: buku.kemendikbud.go.id

Tags

Terkini

Terpopuler